Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Chodlu
ul. Partyzantów 24
24-350 Chodel
Chodel, dnia 13.02.2017 r.
OFERTA PRACY NA STANOWISKO PRACY - ASYSTENT RODZINY
W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W CHODLU
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodlu informuje, iż poszukuje 1 osoby na stanowisko pracy – asystent rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chodlu
I. Wymagania kwalifikacyjne do wykonywania zawodu asystenta rodziny wskazane są w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 575, z późn. zm.) Zgodnie z powyższymi zapisami asystentem rodziny może być osoba, która:
1.Posiada:
1)Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub:
2)wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub;
3)wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2.Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.
3.Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
4.Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
II. Wymagania dodatkowe:
1.Znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,
• Obsługa komputera, MS Office, Internet,
• Łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
• Umiejętność pracy w zespole,
• Odporność na stres,
• Odpowiedzialność,
• Asertywność,
• Rzetelność,
• Dyspozycyjność.
2.Doświadczenie w pracy na stanowisku asystenta rodziny lub pracownika socjalnego.
III. Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:
1.Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
2.Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
3.Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.
4.Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych.
5.Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych.
6.Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.
7.Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
8.Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
9.Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.
10.Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.
11.Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.
12.Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin.
13.Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14.Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.
15.Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny dyrektorowi.
16.Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną.
17.Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
18.Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się
w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
19.Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa
w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań jest niezbędna.
20.Przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji.
IV. Warunki zatrudnienia
1.Zatrudnienie w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy.
2.Praca w miejscu zamieszkania rodziny lub w miejscu wskazanym przez rodzinę oraz w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chodlu.
V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1.Własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2.Własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3.Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje oraz ewentualne doświadczenie zawodowe , poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
4.Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, ( wzór załącznik nr 1 ).
5.Zaświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie i umyślne przestępstwa skarbowe,
6.Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona w przypadku gdy kandydat taką władze kiedykolwiek posiadał ,( wzór załącznik nr 2).
7.Oświadczenie o niełączeniu pracy asystenta rodziny z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, (wzór załącznik nr 3).
8.Dokumenty powinny być opatrzone klauzulą: wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chodlu dla potrzeb ubiegania się o zatrudnienie, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 902 z późn.zm.).
9.Dodatkowo można złożyć referencje, rekomendacje.
VI. Informacje dodatkowe:
Osoby zainteresowane prosimy o złożenie kompletu dokumentów w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej ul. Partyzantów 24, 24 –350 Chodel osobiście od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 15.00, lub drogą pocztową na powyższy adres w kopercie oznaczonej dopiskiem „Dotyczy oferty pracy na stanowisko pracy asystent rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Chodlu”. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20.02.2017 r. godz. 9.00. W przypadku nadania oferty za pośrednictwem poczty lub kuriera, decyduje data dostarczenia.
Oferty złożone po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaną kandydaci poinformowani telefonicznie.
Chodel, dnia 13 luty 2017r. Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
Zuzanna Ceran
Załączniki: